dimarts, 25 de juny del 2013

el passat al present.


Us proposo un joc: Omplir els espais en blanc per acabar les frases.

Totes tenen relació amb la fotografia. Si us ve de gust... Endavant!







Durant molts, molts anys de la meva vida de soltera, en feia servir una per  aprendre a ... 
Des de ben joveneta la mare ja volia que anés a .... i em capbusses dins el mon del .... i l'......
La veritat es que m'agradava i mica en mica vaig anar omplint l'armari.

Feia molt de temps que en somiava una. La meva primera ......... de ........ , la de la mare, anava amb pedal. Encara és a casa, allà en un racó, ja no ens gronxa els peus ni trenca el silenci amb el seu ritme pausat (segons la marxa). Però i fa bonic. 
En els records: colors, textures i sons. De fons una cançó sonant a la radio.




D'aquí un parell de dies publicaré el text complert.

4 comentaris:

  1. 1. cosir
    2. costura
    3. fil i l'agulla
    4. màquina de cosir

    Jo també anava a costura de petita però cosíem a mà, m'hauria agradat aprendre a fer-ho a màquina també però no m'hi van apuntar mai. Potser perquè a casa no en teníem cap de màquina.

    ResponElimina
  2. Té raó la Sílvia!!! Jo diria el mateix.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Perdoneu noies, però jo he de dir el mateix i no és per copiar-me eh! Són paraules molt d'estar per casa.
      I jo també anava a costura, però abans també se'n deia així, d'anar a l'escola o a estudi. Nosaltres anàvem a cosir i a mà, es clar i ens ho passàvem molt bé, perquè teniem un finestral i ens rèiem de tothom que passava( coses de jovenalla)...Algunes es feien l'aixovar!
      Petonets.

      Elimina
  3. Encara que a mi no m'ha agradat mai cosir, la resposta de la Sílvia és la correcta.
    La màquina de cosir de pedal de mumarona la tinc jo, encara que no la faci servir.

    Aferradetes a totes!!

    ResponElimina

gràcies per recollir paraules amb mi.